Skriv ut ämne
Infusion: Behöver lite hjälp/förslag
Homdax
Ser bra ut.

Har du haft möjlighet att testa den på en 9RC1 site? Annars kan du använda min, bara hojta så får du ftp med mera...

DrunkeN

Homdax skrev:

Ser bra ut.

Har du haft möjlighet att testa den på en 9RC1 site? Annars kan du använda min, bara hojta så får du ftp med mera...

Nej jag har inte den möjligheten ännu, kör på localhost för att kunna se php errors vilket jag inte har möjlighet till på webhotelet men alternativet finns ju att sätta igång php errors men vill inte ha det aktiverat på dom 2 hemsidor jag har och sen helt är saker och ting helt nytt i 9 när det gäller formulär/input/textarea osv som man måste bli bekant med, har du stängd site som du kör 9an på? måste testas/köra inom stängda dörrar med tanke på AGPL. Men det hade varit kanon att kunna testa för 9an och se/göra den kompatibel för 7.02.xx och 9 :)

EDIT Installerade en nyaste version av wampserver och installerade PHP Fusion 9 och jag måste säga att för min del blir de till att vänta tills det kommer ut fler Teman/Administrations teman som kanske är lite mer stilrena och sen lite mer manualer för utvecklare hur funktionerna för att exempel lägga till <input <textarea <select osv kollade lite i dom infusions som följer med paketet men det är inget man blir bekant med snabbt utan måste studeras och testa sig fram, förövrigt så installerade jag Suggestion Box (den infusion jag hållt på med) så fungerade de mesta förutom att vissa delar inte ser ut som det ska pga att dessa funktioner för formulär har designen inbyggt i funktionen.

Mvh
Robin
Redigerat av DrunkeN den januari 09 2016 23:03:29
HobbySite.nu
"Bättre att vara långsam och noggrann än att ha bråttom och slarva"

Homdax
Jepp, det var det jag misstänkte, mycket nyinlärning för att koda infusioner. Vilket givetvis är både bra och dåligt. Det blir en tröskel och det kommer nog att ta ett tag innan skrivandet kommer igång.

DrunkeN

Homdax skrev:

Jepp, det var det jag misstänkte, mycket nyinlärning för att koda infusioner. Vilket givetvis är både bra och dåligt. Det blir en tröskel och det kommer nog att ta ett tag innan skrivandet kommer igång.

Ska ta och göra någon form av enklare infusion i 9 och göra mig bekant med funktioner osv men först göra klart Suggestion Box för jag har lärt mig att aldrig påbörja flera projekt utan att avsluta de första :P

On topic
Kollade tidigare skärmdump på huvudsidan av administrationen jag la upp i början och insåg då att jag alltid kommer på saker.

Gamla Formuläret
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/form_old.png

Nya Formuläret
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/form_new.png

Gamla Listan över förslag
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/lista_old.png

Nya Listan över förslag
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/lista_new.png

EDIT: Finns det några fler Funktioner/Features som kan vara användbara som användaren ska välja/uppge/skriva osv? Jag känner att jag vill försöka få ut så mycket funktionalitet av denna infusion som möjligt för att underlätta vara Utvecklare/webbplats-ägare att ta emot förslag och hantera förslagen från personer.

Mvh
Robin
Redigerat av DrunkeN den januari 11 2016 05:32:20
HobbySite.nu

Homdax
Man ser mycket genom att göra något och sedan låta det ligga några dagr, för att sedan granska på nytt.

Kanske något sätt att granska koden? Minns inte om du hade det?

DrunkeN

Homdax skrev:

Man ser mycket genom att göra något och sedan låta det ligga några dagr, för att sedan granska på nytt.

Kanske något sätt att granska koden? Minns inte om du hade det?

Du menar gå igenom/granska koden i filerna? håller just nu på och söker runt på nätet för att finna lite inspiration/idéer på information som webbplatser använder i formulär där personen ska skicka in förslag/idéer till respektive webbplats Projekt, Addon, Applikation m,m men det är inte lätt, är som att leta efter en nål i en höstack :P
HobbySite.nu

Homdax
Jag använder http://qdpm.nethttp://project.co...
Vidare har du detta, fast det är ju iofs mycket: https://en.wikipe...t_software

DrunkeN

Homdax skrev:

Jag använder http://qdpm.nethttp://project.co...
Vidare har du detta, fast det är ju iofs mycket: https://en.wikipe...t_software

Såg kanske lite intressanta saker som kan läggas till i infusionen. Har startdatum men kan vara bra med ett slutdatum också, qdpm verkar ju också vara ett sort cms som PHP-Fusion fast just för projekt hantering?eller har jag fel? angående wikipedia länken så förstår så är dessa olika programvaror? eller webbaserade programvaror för projekt hantering?
HobbySite.nu

Homdax
qdpm är precis det... proffsversionen har fler funktioner, det är lite småknöligt att konfa men har en bra grund. Har tyvärr inte kommit så långt i det, hade kunnat se bättre ut bland annat.

Wikipedia länken tar upp en mängd olika programvaror, både som desktop app och web app, samt en mängd olika licenser, från köpt till GNU

DrunkeN

Homdax skrev:

qdpm är precis det... proffsversionen har fler funktioner, det är lite småknöligt att konfa men har en bra grund. Har tyvärr inte kommit så långt i det, hade kunnat se bättre ut bland annat.

Wikipedia länken tar upp en mängd olika programvaror, både som desktop app och web app, samt en mängd olika licenser, från köpt till GNU

Okej såg de på "demo" videon som fanns på sidan för qdpm, men om de ser ut sådär som på videon så ser det ut som att dem inte använder sig av modern css3 teknik osv?

On topic:

Skulle behöva hjälp här har besluts ångest vilken layout view.php ska ha gjorde en nyss gillar nya som gamla men får sån beslut ångest om inte får man i värsta fall lägg in en inställning för layout ändring.

Nya
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/view_new.png

Gamla
www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/view_old.png
HobbySite.nu

Homdax
qdpm är mycket funktionalitet och mindre modern layout, ja det kan man nog påstå.

Angående din layout fråga så tror jag det kan vara viktigt att inte ha för breda textfält. Man har som regel svårare för att läsa text som brer ut sig för mycket på skärmen, jämfört med smalare spalter, typ dryga decimetern brett däromkring.

Med det i åtanke vill jag föreslå din "Nya" layout som bättre.

DrunkeN

Homdax skrev:

Angående din layout fråga så tror jag det kan vara viktigt att inte ha för breda textfält. Man har som regel svårare för att läsa text som brer ut sig för mycket på skärmen, jämfört med smalare spalter, typ dryga decimetern brett däromkring.

Med det i åtanke vill jag föreslå din "Nya" layout som bättre.

Skulle ha postat en full-bredd skärmdump, båda layouterna är 70% centrerade så dem är inte 100% i bredd se bild.

www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/full_w.png

EDIT:

Problemet att komma på "Statusar" att lägga till är nu löst skapade en administration för det där man kan redigera och lägga till Egna

www.sv.dark-fusion.se/images/fl_screens/nya/fl_statuses.PNG
Redigerat av DrunkeN den januari 19 2016 10:39:35
HobbySite.nu

Homdax
Smart.
Det kan givetvis bli både fel och för mycket, men i grunden så är egendefinierade fält vägen att gå i så stor utsträckning som möjligt. Även 9:an bygger till stor del på det.

DrunkeN
Test av den här infusionen finns nu tillgänglig att ladda ner Här och används även på min webbplats nu.
HobbySite.nu

Homdax
Har ju en project site jag hade velat göra om till fusion... tror du din kod funkar i 9?

DrunkeN

Homdax skrev:

Har ju en project site jag hade velat göra om till fusion... tror du din kod funkar i 9?

Jag har testat att installera infusionen på 9 site och det fungerade men såg för j%#vligt ut med tanke på att är annorlunda när det kommer till formulär och css/bootstrap

Version 9 använder följande för att hantera formulär (Tagen ur version 9 shoutbox_admin.php)

Kod Källa  

opentable($locale['SB_edit_shout']);
            echo openform('input_form', 'post', FUSION_SELF.$aidlink."&amp;shout_id=".$data['shout_id']."", array('max_tokens' => 1, 'notice' => 0));
            echo form_textarea('shout_message', $locale['SB_message'], $data['shout_message'], array('required' => 1, 'bbcode' => 1));
            echo form_button('saveshout', $locale['SB_save_shout'], $locale['SB_save_shout'], array('class' => 'btn-primary'));
            echo closeform();
            closetable();

och i version 7 (shoutbox_admin.php)

Kod Källa  

opentable($locale['SB_edit_shout']);
            echo "<form name='editform' method='post' action='".FUSION_SELF.$aidlink."&amp;shout_id=".$data['shout_id']."'>\n";
            echo "<table cellpadding='0' cellspacing='0' class='center'>\n<tr>\n";
            echo "<td class='tbl'>".$locale['SB_message']."</td>\n";
            echo "</tr>\n<tr>\n";
            echo "<td class='tbl'><textarea name='shout_message' cols='60' rows='3' class='textbox' style='width:250px;'>".str_replace("<br />", "", $data['shout_message'])."</textarea></td>\n";
            echo "</tr>\n<tr>\n";
            echo "<td class='tbl' align='center'>".display_bbcodes("150px;", "shout_message", "editform", "smiley|b|u|url|color")."</td>\n";
            echo "</tr>\n<tr>\n";
            echo "<td align='center' class='tbl'><input type='submit' name='saveshout' value='".$locale['SB_save_shout']."' class='button' /></td>\n";
            echo "</tr>\n</table>\n\n</form>";
            closetable();

så för att infusionen ska flyta på i 9 så lär man behöva lära in hur dom olika formulär funktionerna fungerar och vad som gör vad, så väntar bara på att det ska komma upp lite förklaringar gällande funktioner osv i Documentation på UK sajten :)
Redigerat av DrunkeN den februari 06 2016 23:51:14
HobbySite.nu

Homdax
Så skall vi köra den på en 9 site eller inte? Your call... Vi kan ju alltid uppa senare.

DrunkeN

Homdax skrev:

Så skall vi köra den på en 9 site eller inte? Your call... Vi kan ju alltid uppa senare.

Du menar testa den på en 9 site?
HobbySite.nu

Homdax
Jo alltså, vi kan lägga in den på en 7:a under project.conram.it/phpfusion och köra därifrån med test och förfining, samtidigt som du sakta optimerar/gör om koden för 9, så tjänar vi kanske lite tid på det.

I ett senare skede kan vi uppdatera hela siten till 9 och då funkar alles.

Sounds like a plan?

DrunkeN

Homdax skrev:

Jo alltså, vi kan lägga in den på en 7:a under project.conram.it/phpfusion och köra därifrån med test och förfining, samtidigt som du sakta optimerar/gör om koden för 9, så tjänar vi kanske lite tid på det.

I ett senare skede kan vi uppdatera hela siten till 9 och då funkar alles.

Sounds like a plan?

Att i första hand göra så det flyter på med teman/stilar som är nytt/ändrat 9an och sedan uppdatera till 9an formulär funktioner och hantering osv låter för mig som en bra plan :)
HobbySite.nu

Gå direkt till forum: