PHP-Fusion Sverige » PHP-Fusion 7.* » Innehåll
 Skriv ut ämne
åäö funkar ej?
Homdax
ok, hittat något

Det verkar som om att man faktiskt måste spara om alla språkfiler i ett specielt format vilket bara Notepad ++ eller liknande mer avancerade kodprogram klarar.

http://stackoverf...ithout-bom som exempel

Homdax
Jag skall ladda up några enstaka filer som test

Homdax
http://sourceforg...converter/ funkade, vissa småfel kvar som jag ännu ej begriper, men siten är användbar.

Bonnis

Richard Ainz skrev:

http://sourceforg...converter/ funkade, vissa småfel kvar som jag ännu ej begriper, men siten är användbar.

Småfel? Vad är de då? Nått som du tänkt fixa med? Ja låter sidan va tills de e löst helt enkelt :)

Homdax
Den är löst, titta själv
Vad jag kan se återkommer de kvarvarande felen endast i vissa länkar inne i administrationen.

Bonnis

Richard Ainz skrev:

Den är löst, titta själv
Vad jag kan se återkommer de kvarvarande felen endast i vissa länkar inne i administrationen.

Okej. tack!
men du ja har skickat ett Pm till dig var snäll o läs de så fort du kan :)

Homdax
Läst

Homdax
Öh... du planerar inte en fansite åt SeanBanan hoppas jag? No, no!

Bonnis

Richard Ainz skrev:

Öh... du planerar inte en fansite åt SeanBanan hoppas jag? No, no!

haha nejdå.
hade gemenskap innan med namnet etc etc, la ner de förra året, tänkte starta upp de igen :p

Homdax
Jo, jag läste det där om "i siktet" så det låter ju något mer lovande.... Pfft

Bonnis

Richard Ainz skrev:

Jo, jag läste det där om "i siktet" så det låter ju något mer lovande.... Pfft

Wink

Homdax
Finns ingen anledning att citera närmast föregående inlägg....

Bonnis
haha neh egenkligen inte :p

swebulldog
Hej, känner mig lite dum men jag förstår inte riktigt med hur man konverterar filerna, även jag har one.com och åäö funkar inte heller för mig,

jag tänkte om någon vänlig själ kunde skriva hur jag gör det, vilka filer man va tvungen att konvertera och till vilket format?

Tack på förhand:)

Homdax
Läs denna tråden noga och kolla alla uppslag.

swebulldog
Förlåt, jag har förstått att man måste convertera filerna som du skrev sist, jag har även laddat ner converteringprogramet som du gav som förslag.

Det som jag inte riktigt förstod är att man skall convertera från WebName: utf-8 Copdepage: 65001 Multi Byte Charset Till samma filformat? för då byts ju alla åäö till ?, eller är jag helt ute och cyklar?

Är tyvärr väldigt dålig på programering än vad jag velat

Homdax
Njae, det är inte riktigt samma filformat, det handlar om hur systemet läser filen. För oss kan de se ut som skitsamma om en fil är php eller något annat, det är fortfarande samma innehåll i den, enligt vad vi ser i den. Men filerna innehåller mer än vi ser, bland annat instruktioner för hur systemet skall tolka innehållet, därav att det finns olika format som ANSI, DOS och UTF och allt vad det kan vara.

Du ser ingen skillnad i innehållet. Man ser alltså bara skillnaden i huruvida filen är UTF BOM eller inte, och det syns bara i en hyfsat bra text editor, som Notepad ++ eller Programmers Notepad (eller mer avancerade varianter av webredigerare)

I Programmers Notepad (som jag använder mest) kan du se och ändra respektive fil i Properties menyn .

Se till att filerna har de egenskaperna som i skärmdumpen och spara dem sedan i en ny mapp som du kanske döper till /efterbom/ eller nåt sånt.
Homdax bifogade följande bild:bild:
screenshot445.jpg

Bonnis
vilken fil ska ja convertera
om detta med mailutskick?

i.gyazo.com/1749bf8fdfa89c4e1150012cd4313440.png

//bonnis

Homdax
/locale/Swedish/forum/post.php

Bonnis
Tja bumpar upp denna debatt!
fick de ju att funka detta med ÅÄÖ!
men idag så funka de inte?

de hat funkat i flertals månader utan några problem.
och ja vet inte hur ja fixar det?

nån som har några tips?

Gå direkt till forum: