Skriv ut ämne
Öppna länk inuti sidan
sladdaren
Hej försöker att få en länk att öppnas i samma fönster. Alltså länken vill jag ska öppnas inuti min sida.

Oj blir svårt att förklara..Ska försöka att förklara bättre

Om jag klickar på Forum på denna sida! Så öppnas forumet i ett nytt fönster här ( så vill jag att min länk ska öppnas)..Vill att länken INTE ska öppnas i ett helt eget fönster.

Homdax
Om du använder meny funktionerna kan det anges genom att haka i eller inte haka i "öppna i nytt fönster".

Alltså under: Administration / System / Interna länkar

Om det är i KOD, får du kolla upp HTML Attribut Target

sladdaren
Har provat att göra interna länkar som ska öppnas i main fönstret. Men lyckas inte.Det vill bara öppna sidan i ett helt nytt fönster. Nån som kan visa hur denna länk/kod ska se ut för att få exempelvis google att öppnas i detta mitten frame vi diskuterar i nu.

försöker visa bättre med denna bild :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7...t/help.jpg

Homdax
Aha, du vill att sidans vy skall vara delad i två, så att säga, och att menyn till vänster inte skall beröras av att den högra delen ändrar vy. Knepigt, jag har inte gjort det annat än med Frames och inte här... Är inte den vänstra delen statisk ändå? Om hela sidan laddas om och vänstra sidan är statisk så blir ju i princip resultatet det samma. Kan du visa på¨en site som fungerar enligt ditt förslag?

sladdaren
exempel Klickar jag på nån av era länkar tex " föreslå länkar" så öppnas denna till höger. Men dem länkar jag gör öppnas i helt egna fönster..Jag vlll att min länk ska tillhöra sidan..

skickar med en ny bild..får se om det klarnarSmile

dl.dropboxusercontent.com/u/757034/Blandat/help.jpg

Homdax
Jo men jag tror ändå att du på något vis använt target _blank eller angett att länken skall öppnas i nytt fönster...

DrunkeN
Jag misstänker att du menar att länkarna ska öppnas i en iframe på din sida dvs klicka på en länk och den öppnas i en iframe på samma sida. Men jag kanske är ute och cyklar nu.

Hälsningar
Robin
HobbySite.nu
"Bättre att vara långsam och noggrann än att ha bråttom och slarva"

Zan

DrunkeN skrev:

Jag misstänker att du menar att länkarna ska öppnas i en iframe på din sida dvs klicka på en länk och den öppnas i en iframe på samma sida. Men jag kanske är ute och cyklar nu.

Hälsningar
Robin

Japp det är det han menar man ser på bilden screen har du nån lösning?? själv skulle jag också vilja ha det så

Gå direkt till forum: